pewag servostar sneeuwketting FAQs

Voor verkoop

Sommige auto's hebben weinig tot geen vrije ruimte in de wielkast. Traditionele sneeuwkettingen zijn in dat geval niet bruikbaar. Externe kettingen zijn de enige oplossing.

Externe kettingen bieden een adequaat prestatieniveau dat wordt beschouwd als in overeenstemming zijnde met de wettelijke vereisten voor sneeuwkettingen. Door de constructie hebben traditionele kettingen een hoger prestatieniveau, aangezien ze het gehele bandgedeelte bedekken. Traditionele kettingen passen echter niet op voertuigen met zeer beperkte vrije ruimte in de wielkast, waar alleen externe kettingen op kunnen worden bevestigd. pewag servostar bieden de best mogelijke prestatie voor deze voertuigen.

Eenmaal op maat gemaakt, is de ketting gemakkelijk te monteren. Uiteindelijk is de pewag servomatik de gemakkelijkste ketting om te bevestigen. Toch heeft de pewag servomatik zijn beperkingen als het gaat om ruimte in de wielkast.

Ja, het product is ÖNORM V5117-gecertificeerd. De kettingen worden tevens getest volgens de nieuwe Europese norm EN 16662-1.

Ja, dat kan gebeuren bij elk type model, als de kettingen niet correct bevestigd zijn of te groot zijn. De pewag servostar-ketting moet op correcte wijze op de wielbout worden gemonteerd om dit te voorkomen.

Als de pewag servostar-ketting correct is gemonteerd, werkt de constructie als een velgbeschermer.

Met de adapters 17mm, 19mm, 21/22mm bedekt de pewag servostar-ketting alle gangbare wielmoeren.

De pewag servostar past op alle originele velgen op de markt.

Dat hangt af van de afmetingen van de ketting. Als de maat van de ketting ook op de nieuwe auto en nieuwe banden past (controleer de pewag-Sneeuwkettingconfigurator), dan is het antwoord ja. In dat geval kan opnieuw aanpassen nodig zijn.

Na verkoop

Neem in acht dat u de volgende stappen moet volgen: Beweeg de schuif naar ‘Open’ totdat hij stopt, beweeg hem dan een beetje terug (niet helemaal) en dan weer volledig naar ‘Open'. Duw tegelijkertijd de hele ratel naar de velg toe. Als dit nog steeds niet werkt, neem dan contact op met de pewag-klantenservice.

Als u de ketting correct heeft aangepast, kunt u gewoon rijden. Na 100m rijden op een natte ondergrond moet de ketting op de band gepositioneerd zijn. Als dat niet het geval is, kunt u één extra (geel) aanpassingselement verwijderen. Als de ketting dan nog steeds te klein is, kunt u één grijs element verwijderen, maar slechts EEN, aangezien de grijze elementen belangrijk zijn voor de elasticiteit en spanning van de ketting.

Als u de ketting correct heeft aangepast, kunt u gewoon rijden. Na 100m rijden op een natte ondergrond moet de ketting op de band gepositioneerd zijn. Als hij te groot is, zal hij ook op de band liggen, maar niet gespannen zijn. U kunt de spanning controleren als u naar de resterende elementen kijkt. De veer moet ingedrukt zijn. Als dat niet het geval is, is de ketting te groot. Plaats dan de aanpassingselementen terug.

Het maatnummer van de ketting staat op een van de vier blauwe plastic plaatjes.

Controleer of de band van de auto niet op een deel van de ketting staat. Om de ketting na de demontagestappen volledig te kunnen verwijderen, moet u de auto een beetje verplaatsen, zodat de kettingen volledig vrij liggen.

Als de adapter niet van de wielmoer kan worden verwijderd, kunt u de handgreep los schroeven, zodat alleen de adapter zonder huls aan de wielmoer vastzit. Schroef vervolgens de schroef in de adapter en gebruik de schroef als een handvat om de adapter heen en weer te bewegen om hem los te maken en te verwijderen. Hoe vaster u de schroef in de adapter schroeft, des te gemakkelijker u de adapter van de wielmoer kunt verwijderen.